Tel: (+40) 0753.40.40.33     |     E-mail: office@expert-contabila.ro

Expert Contabila
  • Home
  • Servicii contabile
    • SRL
    • SRL-D
    • PFA
    • Interprindere individuala
    • ONG
    • Asociatii Proprietari
  • Infiintari firme
    • SRL
    • SRL-D
    • PFA
    • Interprindere individuala
    • ONG
  • Lichidari / Radieri Firme
    • Dizolvare SRL
    • Lichidare SRL
    • Radiere SRL
    • Radiere PFA
    • Radiere II
  • Alte Servicii
    • Salarizare si Resurse umane
    • Consultanta fiscala
    • Certificare Situatii Financiare
    • Asistenta Manageriala
    • Raportari catre Management
  • Cenzorat
  • Contact
  • Home
  • Servicii contabile
    • SRL
    • SRL-D
    • PFA
    • Interprindere individuala
    • ONG
    • Asociatii Proprietari
  • Infiintari firme
    • SRL
    • SRL-D
    • PFA
    • Interprindere individuala
    • ONG
  • Lichidari / Radieri Firme
    • Dizolvare SRL
    • Lichidare SRL
    • Radiere SRL
    • Radiere PFA
    • Radiere II
  • Alte Servicii
    • Salarizare si Resurse umane
    • Consultanta fiscala
    • Certificare Situatii Financiare
    • Asistenta Manageriala
    • Raportari catre Management
  • Cenzorat
  • Contact

Contabilitatea unui magazin online – FAQ

Detii un magazin online sau intentionezi sa lansezi unul in viitorul apropiat? Este important sa cunosti si aspectele de baza legate de contabilitatea magazinului tau online. In cele ce urmeaza, vom raspunde la cele mai frecvente intrebari legate de gestiunea contabila a unui magazin virtual.

Ce presupune, de regula, contabilitatea unui magazin online?

  • contabilitatea stocurilor : cumparare si vanzare de marfa;
  • contabilitatea imobilizarilor (masina, depozit, sediu social, laptop-uri, birouri etc);,
  • contabilitatea serviciilor prestate de furnizorii de utilitati: energie, apa, telefonie, salubritate…
  • chiria sediului sau a depozitului, daca este cazul;
  • contabilitatea altor servicii (serviciile de contabilitate, servicii de programare, design, promovarea online, promovare Google);
  • inregistrarea extraselor de banca, gestionarea casieriei;
  • repartizari sub forma dividendelor catre asociati.
  • salarizare angajati;

Magazinele online trebuie sa utilizeze aparate de marcat electronice ?

Daca sunt situatii prin care se livreaza bunuri direct catre client, de la sediul social sau de la depozit, trebuie sa detii, conform legii, casa de marcat.

Pentru produsele livrate prin corespondenta cumparatorilor (firma de curierat, posta) nu aveti obligatia sa detineti si sa utilizati case de marcat.

Pentru a evita utilizarea casei de marcat, trebuie sa incasati banii in felul urmator:

  1. prin transfer bancar
  2. prin plata cu cardul
  3. prin intermediul unei firme de curierat, care preia banii de la client urmand sa ii transfere in contul dumneavoastra conform contractului.

Indiferent ca este vorba despre o persoana fizica sau juridica, la incasarea numerarului de la client, firma de curierat trebuie sa emita un formular intitulat “chitanta-ramburs cont colector” in care va mentiona in mod la rubrica “explicatii” din formular “ramburs la factura …. pentru expeditorul ….”.

Firma de curierat va emite o factura de decontare impreuna cu o lista  a clientilor si a sumelor achitate prin sistemul ramburs pentru decontarea sumelor incasate de la clienti prin intermediul firmei de curierat.

Care este codul CAEN pe care il pot utiliza pentru comertul online?

Codul CAEN specific pentru comertul electronic este 4791:

„Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet

Aceasta clasa include comertul cu amanuntul prin case de comenzi sau prin Internet, de exemplu: cumparatorul alege pe baza reclamelor, cataloagelor, informatiilor furnizate pe un website, a machetelor sau a altor mijloace de publicitate şi face comanda prin poşta, prin telefon sau pe Internet (de obicei prin mijloace speciale furnizate de un website). Produsele achizitionate pot fi descarcate direct de pe Internet, sau în cazul bunurilor materiale livrate clientului.

                Aceasta clasa include:

                -comertul cu amanuntul al oricarui tip de produs prin comanda poştala

                -comertul cu amanuntul al oricarui tip de produs prin Internet, pe baza de comanda

                Aceasta clasa include de asemenea:

                -vanzarea directa prin intermediul televiziunii, radio-ului sau telefonului

                -licitatii cu amanuntul pe Internet

                Aceasta clasa exclude:

-vanzarea cu amanuntul a autovehiculelor, pieselor şi accesoriilor pentru acestea, prin Internet, vezi grupele 451, 453

                -vanzarea cu amanuntul a motocicletelor, pieselor şi accesoriilor pentru acestea, prin Internet, vezi grupa 459”

Ce informatii trebuie sa afiseze un magazin online pentru a evita sanctiuni din partea organelor de control?

  • Numele firmei care desfasoara activitate economica prin intermediul magazinului online;
  • Datele complete de identificare;
  • Autorizatie de la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal;
  • Detinatorul unui magazin online are obligatia de a posta pe prima pagina a site-ului link-ul catre pagina web ANPC.
  • Informatii despre dreptul de retur. Incepand cu 13 iunie 2014, s-a schimbat legea privind drepturile consumatorilor, prin intermediul ordonantei de urgenta nr. 34/2014. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile lucratoare de la primirea produsului. Clientii pot returna produsele cumparate, in ambalajul original, in termen de 14 zile lucratoare de la primire, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv.

Articole similare

  • inner_3-min
    Scutire impozit venituri ONG-uri in 2016
  • full-sliderd8-min
    Schimbare statut SRL-D in SRL. Ghid trecere de la SRL-D la SRL

Articole recente

  • Scutire impozit venituri ONG-uri in 2016
  • Schimbare statut SRL-D in SRL. Ghid trecere de la SRL-D la SRL
  • PFA poate avea angajati in 2016?
  • Intrebari frecvente privind alegerea codului CAEN
  • Cum trec de la PFA la SRL?

Arhive

  • martie 2016
  • noiembrie 2015
  • septembrie 2015
  • august 2015
  • iunie 2015
  • mai 2015
  • martie 2015
  • februarie 2015
  • noiembrie 2014

Categorii

  • Blog
  • Uncategorized

Meta

  • Autentificare
  • Intrări RSS
  • Comentarii RSS
  • WordPress.org
  • Adresa Str. Dreptatii nr.127-129, Demisol, Ap.1, Birou 2, Bucuresti, S. 6.
  • Telefon +40 753 40 40 33
  • Email office[at]expert-contabila.ro

CONTACT RAPID

DA Sunt de acord cu Politica de confidentialitate.

  • Termeni si Conditii
  • Politica de confidentialitate
  • Politica de Cookie

Creare Site Web by ITeXclusiv

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi cea mai bună experiență pe situl nostru.

Poți afla mai multe despre ce cookie-uri folosim sau să le dezactivezi în setări.

Expert Contabila
Powered by GDPR modul
Prezentare generală a confidențialității

Acest site utilizează cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență de utilizare posibilă. Informațiile cookie sunt stocate în browserul dvs. și efectuează funcții cum ar fi recunoașterea dvs. atunci când vă întoarceți pe site-ul nostru ajutând echipa noastră să înțeleagă ce secțiuni ale site-ului le găsiți cele mai interesante și mai utile.

Cookie-urile strict necesare

Cookie-ul strict necesar trebuie să fie activat în orice moment, astfel încât să putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.

Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest sit va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.

Cookie-uri terțe

Acest site utilizează Google Analytics pentru a colecta informații anonime, cum ar fi numărul de vizitatori pe site și cele mai populare pagini.

Păstrarea acestui modul cookie ne ajută să îmbunătățim site-ul nostru web.

Te rog activează mai întâi cookie-urile strict necesare ca să-ți putem salva preferințele!